Senarai Nama Kakitangan yang masih Belum menduduki Ujian Kefahaman ePatuh 2018 

Bil Nama Unit Password
1 DR. MUHD MUNZIR BIN SHKORI Pakar Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
2 DR. NAGARANI A/P NAUPA Pakar Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
3 DR. AHMAD FAIQ SA'DAN BIN MOHD ZAINI Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
4 DR. ANUPRASENNA VALUSAMY Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
5 DR. DANIAL FARIS BIN HILMI Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
6 DR. DIANA BINTI AMRUN Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
7 DR. EZAFADILLA BINTI BAHARUDIN Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
8 DR. HENG JING YEE Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
9 DR. INTAN NUR IRDAHAYU BINTI MOHAMAD IDRIS Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
10 DR. IZZAH MUNIRA BINTI HAMIDIN Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
11 DR. LOKEMANUL HAKIM BIN MOHAMED SHAARANI Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
12 DR. MOHAMAD AZIM BIN NOOR AZMI Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
13 DR. NOOR FATIHAH BTE MOHD RUSLI Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
14 DR. NUR HASLIZA BTE CHE HAMID Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
15 DR. QUSTINA HAIZAN BTE HAZMAN Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
16 DR. TAN YEE SHAN Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
17 DR. TARMINDERJIT SINGH Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
18 DR. TEY HENG YAP Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
19 DR. TUAN MUHAMMAD HAFIZ BIN TUAN AB HAMID Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
20 DR. WAN HELMI AIZAN BIN ZAKARIA Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
21 DR. YASMIN BINTI MOHAMED YUSOF Pegawai Perubatan Rujuk Unit ICT HBTNG
22 FAIZAH BINTI YUSOFF CSSU /OT Rujuk Unit ICT HBTNG
23 TEH JAE RENE Farmasi & Bekalan Wad Rujuk Unit ICT HBTNG
24 MUHAMMAD FAIZ BIN SHAMSHUDEEN Heitech Padu Rujuk Unit ICT HBTNG
25 EZUREEN FAZIATULASHIKIN BTE ABD RAZAK Heitech Padu Rujuk Unit ICT HBTNG
26 NORSALMEE BINTI ABUSTANG JPL Rujuk Unit ICT HBTNG
27 ROZITA BINTI SAMAN JPL Rujuk Unit ICT HBTNG
28 MOHAMAD AMIRUL NAIM BIN ZAINAL ABIDIN Kecemasan Rujuk Unit ICT HBTNG
29 SYED MOHAMAD FARID BIN SYED NOH Kecemasan Rujuk Unit ICT HBTNG
30 ROSNAH BINTI ABDULLAH Kejururawatan / Wad Rujuk Unit ICT HBTNG
31 NORAINIYANTI BINTI ISMAIL Kejururawatan / Wad Rujuk Unit ICT HBTNG
32 NUR HELMI HIDAYU BINTI MOHD KHAIDIL Kejururawatan / Wad Rujuk Unit ICT HBTNG
33 SITI AISAH BTE JAAFAR Kejururawatan / Wad Rujuk Unit ICT HBTNG
34 SITI FARHAH NORHAYATI BINTI MUDA Pentadbiran Rujuk Unit ICT HBTNG
35 MUHAMAD KASIM BIN KAMAL Pentadbiran Rujuk Unit ICT HBTNG
36 MAISARAH BINTI MOHAMED Rehabilitasi Rujuk Unit ICT HBTNG
37 NUR SHAMIERA BINTI ADNAN Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
38 NONAJILA BINTI KAMARUDIN Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
39 NORIEDA BINTI SIRAMLY Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
40 SITI ZAHRAH BINTI IBRAHIM Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
41 NURUL HIZAMI HANUM BINTI CHE MOHD UZIR Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
42 NURUL ATIQAH BINTI ROSLI Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
43 NURSAKINAH BINTI SULAIMAN Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
44 RAFIZAH BINTI MAT SAAT Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
45 NOR ELMY BINTI ZAINAL Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
46 ESWARI A/P KUMAR Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
47 SHAZKHUZAIMAH BINTI MOHD RAZALI Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
48 NURUL SHAHIDA BINTI SARIFUDIN Wad Kanak-Kanak Rujuk Unit ICT HBTNG
49 NUR AFIQAH BINTI IKHSAN Wad Lelaki Rujuk Unit ICT HBTNG
50 SHARIFAH NADZIRAH BINTI SYED AHMAD Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
51 ROSMALIZAWATI BINTI JAAFAR Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
52 SITI SOLEHA BINTI ZULKAPELI Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
53 NURFAREHAH BINTI ABD RAZAK Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
54 NURUL FARAZEANNA BINTI ADNAN Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
55 NINA JUWINA BINTI RUSLI Wad Perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
56 SYALIZA SETAPA Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
57 NUR IDATULSHIMA BINTI ABDUL RASHID Wad Perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
58 NURSHAHIERA BINTI ABD RAUF Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG
59 NUR IZYAN BINTI NURHALIMI Wad perempuan Rujuk Unit ICT HBTNG

 

Seterusnya Klik Sini Untuk Akses ke LANGKAH 3 (Sistem ePatuh) & Mula Menduduki Ujian Kefahaman.

ePatuh Hospital Bentong
   

 

Bantuan: 

1. Hubungi Unit IT di Talian : 104 / 180 / 137. Sila Nyatakan : a) Nama Penuh; b) Unit Bertugas; c) Masalah 

2. Email : epatuh(at)moh.gov.my

Muat Turun Aplikasi Android MSQH HBTNG

Muat Turun Nota Ringkas MSQH HBTNG


APAKAH AKREDITASI HOSPITAL

Akreditasi adalah suatu proses penilaian taraf perkhidmatan kesihatan dengan standard kualiti yang telah ditetapkan.
Penilaian dilakukan oleh pasukan Audit Dalaman yang dilantik oleh jabatan, seterusnya diaudit oleh badan yang dilantik (pihak luar yang ada kaitan dengan aspek kesihatan).
Ia merupakan satu proses ke arah meningkatkan perkhidmatan kesihatan yang optima dengan menggunakan sumber yang sediada.

 

SEJARAH RINGKAS AKREDITASI HOSPITAL BENTONG

a) 1st cycle : Tamat 18 Jun 2005, Hospital Daerah Pertama mendapat status pensijilan Akreditasi penuh 3 Tahun

b) 2nd cycle : Tamat 23 Ogos 2008, 2nd Edition ( Pensijilan Penuh 3 tahun )

c) Penilaian Pensijilan Semula : Mulai 27 hingga 29 MAC 2017 ( 3rd Cycle : 4th Edition)

 

FAEDAH

Kepuasan Pelanggan ( K )
Kepuasan Kakitangan / Anggotakerja (K)
Perkhidmatan Berkualiti ( P )

SECARA RINGKAS, DIFORMULAKAN SEBAGAI KKP

 

SIAPA YANG MEMBERI STATUS AKREDITASI

MALAYSIAN SOCIETY FOR QUALITY IN HEALTH ( MSQH - OKT 1997 ).
Telah dilancarkan oleh Ketua Setiausaha Kerajaan pada bulan Mac 1998.
MSQH ( KKM-MMA-APHM )

 

FOKUS / PERKARA UTAMA DALAM PROSES AKREDITASI

1. Organization and Management
2. Human Resource Development And Management
3. Policies And Procedures
4. Facilities And Equipment
5. Quality Improvement Activities
6. Safety and Special Requirements

 

TERMINOLOGI

SC – Substantial Compliance ( 80 – 100 % )
PC  -  Partial Compliance ( 50 – 79 % )
NC – Non Compliance ( 0 – 49 % )
NA – Not Applicable

80 % mesti SC untuk mencapai Status Akreditasi Penuh Selama 3 Tahun

 

STANDARD-STANDARD AKREDITASI

BAGI HOSPITAL ( EDISI KE 4 – 4TH EDITION ) 24 set of standards

Terbahagi kepada 2 iaitu :-
1. Organisational-Wide Standards
2. Service Standards

 

ORGANISATIONAL-WIDE SERVICE STANDARDS

1. Governance, Leadership and Direction
2. Environmental and Safety Services
3. Facility and Biomedical Equipment Management and Safety
4. Nursing Services
5. Prevention and Control of Infection
6. Patient and Family Rights
7. Health Information Management System (HIMS)

*** Service Std 1- 7 adalah HWS (Hospital Wide Standard )

8.   Emergency Services
9.   Clinical Services ( Generic )
9A. Clinical Services – Cardiology Services
9B. Clinical Services – Oncology Services
10.  Anaesthetic Services
11. Operating Suite Service
12. Ambulatory Care Services
13. Critical Care Services ( Generic )
13. Critical Care – Recommended Checklist Levels of care of ICU’s for Referencing
13A. Critical Care Services – Labour / Delivery Services
14. Radiology / Diagnostic Imaging Services
15. Pathology Services
16. Blood Transfusion Services
17. Rehabilitation Medicine Services
17A. Allied Health Professional Services – Physiotherapy
17B. Allied Health Professional Services – Occupational Therapy
17C. Allied Health Professional Services - Dietetics
17D. Allied Health Professional Services – Speech-Language Pathology
17E. Allied Health Professional Services – Audiology
17F. Allied Health Professional Services – Optometry
17G. Allied Health Professional Services – Health Education
17H. Allied Health Professional Services – Medical Social
17I.  Allied Health Professional Services – Psychology Counselling
17J. Allied Health Professional Services – Clinical Pathology
18. Pharmacy Services
19. Central Sterile Supply Services
20. Housekeeping Services
21. Linen Services
22. Food and Dietary Services
23. Forensic Medicine Services
23A. Mortuary Services
24. Standards For General Applications

 

15 FAIL UTAMA

1. Fail Meja
2. Fail Statistik
3. Fail Mesyuarat
4. Fail Peribadi
5. Fail “Incidence Reporting”
6. Fail Peralatan (Inventori/Harta Modal)
7. Fail PPM
8. Fail Kewangan / Perjawatan
9. Fail Orientasi Anggotakerja Baru
10. Fail Cme
11. Fail Protokol / Prosedur / Polisi / CPG / MPK
12. Fail Aktiviti-Aktiviti Kualiti (QIA)
13. Fail Akta & Regulasi
14. Fail Pekeliling
15. Fail Keselamatan / Bencana

Muat Turun Aplikasi Android MSQH HBTNG

Visi Hospital Bentong
Untuk Menjadi Sebuah Pusat Perkhidmatan Kesihatan Yang Cemerlang Dan Harmoni, Bersatupadu Berlandaskan Budaya Korporat Dalam Perawatan Penjagaan Kesihatan.


Misi Hospital Bentong
Meningkatkan Perlaksanaan Perkhidmatan Kesihatan Yang Bersistematik Dalam Mempromosikan Kesihatan Secara Global Untuk Semua Ke Arah Masyarakat Yang Sihat Dan Berproduktif.

Objektif Hospital Bentong
Untuk Memberi Perkhidmatan Yang Terbaik Dan Berkualiti Tinggi. Bekerja Sebagai Satu Kumpulan Yang Sentiasa Bermuafakat Dan Meninggikan Tahap Professionalisme, Penyayang Kepada Semua Golongan Masyarakat. Bertanggungjawab Kepada Kualiti, Inovasi, Promosi Kesihatan Dan Organisasi Bagi Mencapai Seruan Wawasan Kesihatan Untuk Semua Di Alaf Baru.